مقایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری از نظر سرعت و هزینه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 2 فروردين 1397
بازدید : 188
نویسنده : سعید ربیعی

دو نوع پرینتر جوهر‌افشان و لیزری داریم:


در حالی که پرینترهای لیزری دارای کاربردهای بسیار زیادی در میان کاربران اداری هستند، اما باز هم پرینترهای جوهر افشان بر لیزری غلبه دارند. امروزه پرینترهای جوهر افشان بسیار، بهتر از مدل های اولیه خود هستند و در انواع مختلفی برای کاربران خانگی و اداری نیز موجود است.

چاپگر لیزری                                                                     Ù…قایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری رنگی


مقایسه ی پرینتر جوهر افشان و لیزری از نظر شکل ظاهری آن ها
پرینترهای رنگی دارای سه رنگ اصلی هستند که برای ساخت رنگ های مختلف از آنها استفاده می شود. و در برخی از پرینترها از این سه رنگ برای ساختن رنگ مشکی نیز استفاده می شود. که رنگ سیاه بوجود آمده از ترکیب این سه رنگ معمولا به رنگ سبز یا آبی متمایل است و در چاپ متون کیفیت متناسبی ندارد. بنابراین برای داشتن رنگ مشکی مناسب نیاز به یک کارتریج مجزا داریم که فقط شامل یک رنگ مشکی خالص می باشد. در این قسمت به مقایسه ی پرینتر جوهر افشان و لیزری از نظر شکل ظاهری آن ها می پردازیم.

به ابن ترتیب ما دو نوع کارتریج، یکی برای سه رنگ اصلی (آِّبی-قرمز-سبز) و دیگری برای رنگ سیاه نیاز داریم. برای چاپ عکس ها با کیفیت حرفه ای تر نیاز به پرینتر شش رنگ داریم. که البته این امر باعث می شود به دلیل افزایش مصرف جوهر در پرینتر نیاز به هزینه بیشتری در پرینترهای جوهرافشان باشد بنابراین استفاده از این نوع پرینتر در چاپ ممکن است مقرون به صرفه نباشد. علاوه بر این سرعت چاپ در این پرینترها ۲ تا ۳ صفحه در هر دقیقه در حالت پرینت متن و ۲ تا ۳ دقیقه در زمان برای چاپ عکس است. با افزایش سرعت چاپ افزایش قیمت پرینتر را به همراه دارد. اخیرا قیمت پرینترهای لیزری برای مصارف خانگی کاهش چشمگیری داشته تا کاربران خانگی نیز بتوانند از این پرینترها استفاده نمایند.

مقایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری از نظر سرعت و هزینه
در مقایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری رنگی باید گفت: در مقابل پرینت رنگی با پرینتر لیزر رنگی انتخاب گرانتری در مرحله اول می باشند ولی به طور باور نکردنی در هزینه های مصرفی با توجه به تعداد صفحاتی که چاپ می کنند مقرون به صرفه است. بجز در موارد خاص ، در چاپ عکس ها و تصاویر گرافیکی با کیفیتی بسیار بالاتر از نوع جوهرافشان می باشد. این پرینترها در مقایسه با نوع جوهرافشان سرعت قابل توجهی نیز دارند. این مقدار بین ۶ تا ۸ صفحه در دقیقه برای متن و یک صفحه در دقیقه برای پرینت عکس و تصاویر گرافیکی می باشد. در عین حال یک پرینتر لیزر رنگی به مراتب از جوهرافشان گرانتراست. به طوریکه ارزان ترین پرینتر لیزری از گرانترین پرینتر جوهر افشان نیز گرانتر است. البته در یک پرینتر لیزر رنگی هزینه چاپ به ازای هر برگ در مقایسه با پرینتر جوهرافشان ارزان تر است. و چنانچه تصمیم به چاپ تعداد زیادی صفحات رنگی دارید، در انتخاب پرینتر خود دقت کنید.

با توجه به کاربردهای مختلف این دو پرینتر در نتیجه ی کلی باید گفت : پرینترهای جوهرافشان ها سرعت پایین تر و هزینه نگهداری بیشتری دارند ولی گاهی مواقع کیفیت چاپ فوق العاده ای را از خود نشان می دهند و مثلا جهت چاپ عکس ها روی کاغذ های فتوگلاسه از آنها استفاده می شود . و درمقابل پرینتر های لیزری سرعت چاپ سریعتر ، هزینه های نگهداری کمتر (نسبت به تعداد پرینت) را به شما می دهند ولی به مراتب گرانتر هستند .

 

 





:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: مزایا و معایب چاپگر لیزری , عکس چاپگر جوهر افشان , چاپگر لیزری رنگی , چاپگر لیزری چیست , کاربرد چاپگر جوهر افشان , چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان , بهترین پرینترهای لیزری رنگی , بهترین پرینترهای لیزری خانگی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کافه شهر و آدرس cafeshahr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com